مدهای و چند نمونه طیف رنگی

مدهای و چند نمونه طیف رنگی

۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰

راهنمای رنگ های ترکیبی در چاپ افست :

مشکی زمینه :

استفاده از رنگ مشکی و داشتن یک رنگ تمام مشکی یا به اصطلاح ذغالی و عدم تبدیل بعد از طراحی و در چاپ به سرمه ای یا بور شدن  مستلزم رعایت این کد رنگی بوده که رعایت و توجه به جدول ترکیب رنگ ها در چاپ مخصوصا کاهایی با خروجی تمپلات در زمینه اعمال شود .

C:70  M: 60  Y: 40  B: 100

کد رنگ زرشکی :

با توجه به طیف وسیع رنگ بندی این رنگ که در جعبه رنگ به چشم می خورد داشتن و انتخاب رنگ زرشکی مناسب و در عین حال نزدیک به مانیتور و دور شدن از رنگ قرمز یا سرخی استفاده از جدول ترکیب رنگ ها در چاپ پیشنهاد می شود .

C:0  M: 100  Y: 100  B: 10

کدرنگ قهوه ای سوخته :

رنگ قهوه ای هم همانند زرشکی از طیف های زیادی برخ.ردار بوده ولی ب توجه به حجم رنگ مشکی بیشتر گاها شاهد رنگ هایتیره تر ای از کار چاپ ی هستیم ولی مقیاس حداقلی رنگ قهوه ای مستلزم رنگ مشکی بوده که با توجه به جدول رنگ فوق پیشنهاد رنگ مشکی بین 50 تا 60 عدد مشکی بوده که تعادل نسبی در این رنگ در چاپ سفارشات را بهمراه داشته باشید.

C:0  M: 100  Y: 100  B: 60

کد رنگ طوسی :

یکی از مشکلترین  و در عین حال پر حاشیه ترین رنگ ها در صنعت چاپ که با توجه به عدم رعایت کد رنگی مناسب ششاهد تغییر رنگ های فاحشی از قبیل قرمز شدن ، آبی شدن و یا حتی مشکی بیش از اندازه هستیم که رعایت اصل رنگ بندی در این رنگ استفاده از جدول رنگ و خروجی طوسی با استفاده از شیوه تک رنگ ساختن این رنگ می باشد که ترکیب و ساخت طوسی بوسیله چهار رنگ کار غیر اصولی و شاهد خرابی سفارشات می شویم این امر در بین فرم های عمومی بسیار به چشم می خورد که پیشنهاد میشود رنگ طوسی حتما بصورت تک رنگ ایجاد و ساخته شود .

C:0  M: 0  Y: 0  B: 30

کد رنگ سبز یشمی :

این رنگ با توجه به استفاده نمودن از رنگ آبی و زرد بصورت 100 به 100 خیلی نگران کننده نبوده ولی بخاطر عدم توجه به  جدول ترکیب رنگ ها در چاپ افست شاهد تیرگی بیش از حد در این رنگ می شویم که خیلی کار نهایی به سبز نزدیک نبوده و به همین خاطر تر کیب این رنگ در جدول تعبیه شده است .

C:100  M: 0  Y: 100  B: 60

 سرمه ای روشن و سرمه ای تیره  :

این رنگ همواره بخاطر طیف گسترده در میز قضاوت قرار گرفته می شود رعایت اصولی این رنگ هم با سفارش نهایی در سفارشات عمومی دست خوش تغییر می شود و با تغییر مواجه است استفاده رنگ زرد در این رنگ بندی همیشه باعث کدر شدن رنگ مخصوصا در زمینه های تمپلات را به همراه دارد از موارد اذیت کننده این رنگ تمایل پیدا کردن به بنفش می باشد که این موارد فقط با مراجعه به جدول رنگ نگار قابل حل بوده و این امر در فرم های عمومی با اختلاف 10 تا 15 درصدی همراه خواهد بود .

و جهت انجام و تغییر رنگ از سرمه ای روشن به تیره فقط با اضافه کردن تعداد رنگ در مشکی قابل انجام می باشد و دست بردن در باقی رنگ ها باعث مشکلات دیگر رنگی شامل کدری شدن یا بور شدن سرمه ای و یا تمایل به بنفش میگردد .

 سرمه ای روشن:   C:100  M: 80  Y: 0   B: 60                         سرمه ای تیره :    C:100  M: 80  Y: 0   B: 20

کد رنگ در زرد کاترپیلاری :

یک رنگ خاص و در عین حال پر مصرف در تراکت های که در شیت عمومی به چاپ می رسند این رنگ که از خانواده  زرد بوده علت زیبایی و خروجی رنگ شفاف و روشنش در اعم تراکت های تبلیغاتی استفاده می شود استفاده زیاد از رنگ قرمز در این کار تشابه رنگی ایجاد شده ای با نارنجی حاصل می شود ( در تعداد رنگ های قرمز دقت شود )

C: 0  M: 25  Y: 100   B:0

کد رنگ نارنجی :

این رنگ مصرف زیادی در کارهای شاد و با زمینه روشن داشته مصرف زیادی رنگ قرمز در زرد کاترپیلاری باعث شکل گرفتن نارنجی شده که و رسیدن به رنگ شفاف با تمام بالا و پایین شدن جزو رنگ های می باشد در چاپ های تراکت چاپ شده با جابجایی رنگ ها اصل طرح با اصل کار چاپی نمیشود  جدول ترکیب رنگ ها در چاپ رنگ نارنجی همیشه عالی به نظر می رسد و این موضوع بسیار باعث زنده بودن کار می شود .

C: 0  M: 45  Y: 100   B:0

کد رنگ طلایی :

این رنگ که در بسیاری از مشتریان همیشه خواستنی بوده در جدول ترکیب رنگ ها در چاپ و سفارشات ترکیبی از 4 رنگ ساخته می شود و اصلا به عنوان رنگ طلایی معرفی نمی شود اما بخاطر هزینه بالای رنگ پنجم در سفارشات که بصورت اختصاصی انجام می شود و جهت داشتن کار با این رنگ بندی از رنگ نزدیک به طلایی که فقط مشابه می باشد استفاده می شود .

رنگ طلایی ساخته شده تا 70 الی 80 درصد با صحیح و خطا به رنگ طلایی نزدیک و ساخته شده است و این رنگ بندی در سفارشات عمومی بخاطر تاثیر رنگ با فرم های مجاور قابل تغییر می باشد .

C: 0  M: 20 Y: 60   B:20

رنگ نوشته ها :

گاها در بعضی سفارشات شاعد سایه یا لبه دار شدن و یا ناخوانایی نوشته های موجود در متن می شویم این بخاطر عدم تطبیق رنگی در کارهایی با فرم  چهار رنگ می باشد که جهت جلوگیری از این پیشامد پیشنهاد می شود تمام خطوط و مخصوصا نوشته های مشکی بصورت تک رنگ با مشکی 100 در نظر گرفته شود  تا این مشکل مرتفع گردد .

C: 0  M: 0  Y: 0   B: 100

نکته :

تمامی موارد ارایه شده در فرمت چهار رنگ و مد رنگی CMYK  تعریف شده و فایل های دریافتی شما مشتریان با در نظر گرفتن این موارد دریافت می گردد و فرض بر ساخته شدن رنگ ها سفارشات بر مبنای جدول رنگ ارایه شده در نظر گرفته می شود و این شرایط رنگی در فرم های اختصاصی با حضور ناظر چاپ امکانپذیر و در فرم های عمومی به خاطر فوریت های بعضی سفارشات بدون ناظر چاپ می گردد و در فرم های عمومی امکان اختلاف رنگ در هر یک از رنگ ها بین 10 تا 15 درصد به عمده مشتریان می باشد .

محبوب ترین پست ها
Card image

مدهای و چند نمونه طیف رنگی

راهنمای رنگ های ترکیبی در چاپ افست : مشکی زمینه : استفاده از رنگ مشکی و داشتن یک رنگ تمام مشکی یا به اصطلاح ذغالی و عدم تبدیل بعد از طراحی و در چاپ به سرمه ای یا بور شدن  مستلزم رعایت این ک...

ادامه مطلب
Card image

دانستنی های صنعت چاپ

چاپ و انواع آن   عملیات چاپ به معنای انتقال هرگونه تصویر، نقش و متن که به واسطه یک ماده خاص بر روی یک سطح صورت می گیرد. با این توصیف روزانه می توان هزاران اشیا و کالا را که عمل چاپ بر روی آ...

ادامه مطلب
Card image

تعداد هر کیسه نایلون در هر کیلوگرم

  ...

ادامه مطلب
Card image

نحوه محاسبه روزهای کاری

شاید تا بحال کسی به این مسئله توجه نکرده باشد که محصولات چاپی (حتی یک کارت ویزیت) برای سفارش دهنده با مشخصات خاص ایشان (یعـنی فایل) تولید می شود در نتیجه محصول از قبل آماده نیست و بعد از طی کردن پروسه...

ادامه مطلب